جو شو | الموسم الخامس | الحلقة الأولى | أولياء الله

موسم خامس وجديد من برنامج جو شو مع الإعلامي الساخر يوسف حسين، الذي تحدث في الفقرة الأولى من هذه الحلقة الأولى عن دعاء السيسي وردة فعل الإعلام المصري على الدعاء، وتمحورت الفقرة الثانية حول بناء كوبري ترعة الزمر وتداول الصور عالمياً وما هي وجهة نظر الإعلام بخصوص هذا الموضوع، وتطرق جو في الفقرة الثالثة إلى امتحانات الثانوية العامة في مصر وقرارات وزير التعليم العالي ووزير التربية والتعليم ولمحة عن بعض الأسئلة، فيما كانت الفقرة الأخيرة عن المظاهرات في أمريكا ووجهة نظر الإعلام العربي بشأن تلك المظاهرات

⋐════════════════════════════════════⋑
أوقات عرض البرنامج :
يوم الخميس :
22:00 بتوقيت القدس
21:00 بتوقيت القاهرة
19:00 بتوقيت غرينتش
⋐═════════════════════════⋐════════════════════════════════════⋑
رابط البث المباشر على الإنترنت : alaraby.tv/live
⋐════════════════════════════════════⋑
شبكات التواصل الإجتماعي للتلفزيون العربي :
alarabytv
AlarabyTV
plus.google.com/+alarabytv
AlarabyTVNetwork
arstart.info/bin/65i.html...
⋐════════════════════════════════════⋑

تعليقات

  1. وروبتبوي وبوبوبوب

    وروبتبوي وبوبوبوب2 سنوات قبل

    كنت اتفرج عليك قبل رمضان وانا بجانب والدتي المريضة والآن أنا اتفرج عليك بعد ما توفت أمي الحبيبة أيام العيد والله إني حاس الدنيا بلا طعم اللهم أرحم امي الغالية لا اعرف كيف ساجتاز هذه الأيام

  2. Kinger Ravi 🇸🇩

    Kinger Ravi 🇸🇩2 أيام قبل

    الله يرحمها برحمته و يسكنها الفردوس الاعلى

  3. M . G

    M . G8 أيام قبل

    @Lila Laguel فعلآ فعلآ صح كلامك جبر الله قلب كل يتيم يارب العالمين والله يرحم جميع أموات المسلمين 🤲🏽✨💭

  4. M . G

    M . G8 أيام قبل

    الله يرحمها ويسكنها فسيح جناته 🤲🏽✨

  5. Ihssane

    Ihssaneأشهر قبل

    ربي معاك الله يرحمها

  6. zinban

    zinban2 أشهر قبل

    الله يرحمها ويغفر لها ولجميع المسلمين

  7. Manal Nour

    Manal Nour2 سنوات قبل

    Just 4 minutes to the show and I am laughing, this is amazing show. I am your new fan. He will save Sissi 😂😂I was so shocked. Love the show Joe. I ve subscribed. 👏😍

  8. Mahmoud Labib

    Mahmoud Labibسنوات قبل

    دمك خفيف يا يوسف كل موسم وانت معلم عليهم

  9. Malika Benhmida

    Malika Benhmida10 أشهر قبل

    والله العظيم محمش بي فوجها علينا ويريحنا من الاكتئاب السياسي والغربة وكةرونا غيرك. انت بجد والله انت نعمة يا جو شو العظيم😊

  10. Manal Nour

    Manal Nour2 سنوات قبل

    Best Arabic show EVER, I have never watched one hour of any Arabic show until this one, I watched it all. Excellent analysis even sad reality but done in a amazing and intelligent humour. I laughed so much and throughout. Big OSCAR FROM ME 🌟🥇🏆🏆🏆🏆🥁🥁🥁, just love it . Thank you, big ups from Morocco . I hope you get a real ascar one day and true recognition.

  11. joker Dz

    joker Dz2 سنوات قبل

    الصراحة جوشو قتلتني بالضحك يعطيك الصحة ❤🇩🇿❤🇩🇿

  12. Kira

    Kiraسنوات قبل

    حلقة استثنائية شكرا لكم يا مبدعين

  13. Ozil Mahmoud

    Ozil Mahmoud2 سنوات قبل

    احسن اعلامي في مصر يا جو ^^

  14. احمد الخفاجي

    احمد الخفاجي2 سنوات قبل

    هههههه حلقه مميزة ك العاده فعلا الشعوب هي من تصنع الطغاة

  15. Antida Victory

    Antida Victory2 سنوات قبل

    Brother Joe can you add English Subtitles ..... I like your show ❤️❤️❤️

  16. Triple A

    Triple Aسنوات قبل

    Next time

  17. صعيدى

    صعيدى2 سنوات قبل

    حمد الله على السلامة يا جو، وحشتنا والله. تحياتى لجميع مشاهديك المحترمين

  18. مروان كرشاش

    مروان كرشاش2 سنوات قبل

    دقيقة 20:50 والله مت ب الضحك تحية لك من الجزائر ولكل شعب مصر

  19. توفيق جميل htrea

    توفيق جميل htrea2 سنوات قبل

    أي حكومة لديها الرغبة الصادقة في الإصلاح والتقدم يجب أن تفهم فائدة النقد الموضوعي والبناء. جو شو الاسطوره

  20. Tarek Megahed

    Tarek Megahedسنوات قبل

    يا جو انت جامد قوي ودمك زي العسل استمر

  21. Sara Azab

    Sara Azab7 أشهر قبل

    اذا انت ممل احنا منحب الملل.. ياريت كل الملل حلو هيك.... صراحه بحب برنامجك وراح احضر كل فيديوهاتك.. جدا حلوه وبضحكني❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️وبرنامجك بقتل الملل مش متل ما بيحكو... ودمك خفيف

  22. mix tube

    mix tube2 سنوات قبل

    احلي حلقة بصراحه ..الواحد مبطلش ضحك

  23. HASSMINE HANANE

    HASSMINE HANANE6 أشهر قبل

    ههههههههه هموت من الضحك والله ياجو انت تحفة متابعة من المغرب

  24. Hafid Serge

    Hafid Serge6 أشهر قبل

    مو مشكله يا حلوه . يعني وانتي اكثر من جو شو ....حنان وحب

  25. HASSMINE HANANE

    HASSMINE HANANE6 أشهر قبل

    Hafid hilali كيفاش انتي أكثر

  26. mohamed maklad

    mohamed maklad2 سنوات قبل

    حلقه جميله اوووي انا موووت ضحك 😂 😂

  27. HAMED KHOLIF

    HAMED KHOLIF2 سنوات قبل

    ضحك السنين يا جووو😂😂😂

  28. Walid Bouker

    Walid Bouker2 سنوات قبل

    كل مشوف حلقة أضحك و بعد دالك ابكي من الوضع الدي وصلنا إليه

  29. Be happy

    Be happy2 سنوات قبل

    احلا شي لما دعى الشيخ ياربنا أسرف عنا الفاسدين والظلام والمذيع قال نعم😂😂😂 20:22

  30. Tota Elbana

    Tota Elbana2 سنوات قبل

    ربنا يرحمنا دول مش عارفين ايه اللي بيحصل فوقو بقي كمل ياجو شو فوق الناس

  31. faadumo  quruxley 😍😍

    faadumo quruxley 😍😍سنوات قبل

    انا كنت طفشان زعلان و كيبه ولا ما شفت فيديو ده ضحكتني يا جو ربنا يفرح قلبك يارب❤❤❤😂😂😂

  32. faadumo  quruxley 😍😍

    faadumo quruxley 😍😍سنوات قبل

    @محمد العبد ابو عبد الرحمن 😳😳😳😳😳😳

  33. محمد العبد ابو عبد الرحمن

    محمد العبد ابو عبد الرحمنسنوات قبل

    بللبىى ىابيسثحخخخححخحججططلصقل بةن لااو و طحطججج

  34. Shauka Hodan

    Shauka Hodan2 سنوات قبل

    Brother Joe can you add English Subtitles ..... I like your show ❤️❤️❤️

  35. ام احمد

    ام احمد2 سنوات قبل

    انا بجد بعشك كل الحلقات بتاعتك وبستناها علطول

  36. العتيبي عبد الله

    العتيبي عبد الله2 سنوات قبل

    مين يلي عجبو نظرة أحمد موسى لما دعا هذا الشيخ على الفاسدين 😂😂😂😂

  37. Ahmed Sa3ed

    Ahmed Sa3ed11 أشهر قبل

    @Gamdan Gwaney هلنخه

  38. Same h. ll

    Same h. ll11 أشهر قبل

    انا 😅😅

  39. Soukaina CHAJAA

    Soukaina CHAJAAسنوات قبل

    😂😂😂😂😂

  40. Mustapha Hamilou

    Mustapha Hamilouسنوات قبل

    @mohamed rauf oooooooooooooôoôooooooooooooooooôooooooooooô

  41. Mustapha Hamilou

    Mustapha Hamilouسنوات قبل

    @mohamed rauf o

  42. Samar Bazzari

    Samar Bazzari2 سنوات قبل

    ما شاء الله عنك يا جو ربنا يحميك انت والشباب الا معك

  43. حاج سعد عبد الرزاق

    حاج سعد عبد الرزاق2 سنوات قبل

    الله عليك يا جوشوم.انت ممتع جدا انت ممثل.رائع 😎😘💚💐🌻😍😃

  44. Ibrahim Jafer

    Ibrahim Jaferسنوات قبل

    ل

  45. K6S

    K6Sسنوات قبل

    كلامك صحيح 🤣🤣🤣🤣

  46. السيد كمال البلكيمي

    السيد كمال البلكيمي2 سنوات قبل

    انا بحبك جدا يا جو شو انا فرحت أن الموسم الخامس بدأ

  47. لسه في حياتك امل

    لسه في حياتك املسنوات قبل

    احسن حلقه والله استمر يا جو مصر كلها وراك

  48. BADR-YE-TUBE

    BADR-YE-TUBE2 سنوات قبل

    أروع حلقة تحية للمبدع يوسف حسين وفريق اعداد جوشو وكذا قناة العربي قناة كل عربي حر

  49. KING MAX

    KING MAXسنوات قبل

    يا اخي المصريين ضحك موت هههههههعععع 😂😂😂😂 الف تحية لام الدنيا وشعبها 🇮🇶❤🇪🇬

  50. KING MAX

    KING MAXسنوات قبل

    @Marwa هههه اكيد

  51. Marwa

    Marwaسنوات قبل

    دمنا خفيف جداً صح

  52. taha fathy

    taha fathy8 أشهر قبل

    منور الدنيا كلها يا برنس 😂😂حبيب الكل يا جو

  53. Hamada

    Hamada7 أشهر قبل

    قناتك قمه الروعه خاصه في لقطات السيسي هههه .. اجلد صلعته جلد مبرررررررررررررح ... امانه انه يموت ضحك من عظمه غبائه وجحاشته .. كل الحب والتقدير للمصريين الشرفاء النزيهين ❤

  54. Mohammad Ben Amar Hammydan

    Mohammad Ben Amar Hammydanسنوات قبل

    احسن برنامج فيك يا مصر والله

  55. Sara Ali

    Sara Ali2 سنوات قبل

    هههههههههههههه ربي يسعدكً يالغالي والله متيت من الضحك 🤭 😅😅😅 اللهم احفظ مصر 🇪🇬 وضرب الظالمين بالظالمين اللهم حصن مصر بحصنك وابعد عنها الحسد والمرض والجنون والبرص والجذام وسي الأسقام

  56. عثمان عثمان

    عثمان عثمانسنوات قبل

    ياجوشو الدعاء وصل لليمن شفته بعيني 😄😄😄

  57. Mohamed Derouiche

    Mohamed Derouicheسنوات قبل

    هههههه رغم أني لا أوافقه في كثير من المواضيع لكني لا أستطيع مسك نفسي من الضحك

  58. Yosef Al-sayyid

    Yosef Al-sayyid2 سنوات قبل

    واللة انت فخر للبلدة يا جوةةة

  59. Kawtar Kawtar

    Kawtar Kawtarسنوات قبل

    عندي سنين ما ضحكتش بالدموع والله انت واحد ماكانش خوك يا يوسف حسين جو شوو

  60. Cavera Loka

    Cavera Loka2 سنوات قبل

    ههههههه والله ضحكت على التخلف والجهل الي صاير بدول العربية ألف تحية لك وكل الي قائمين لهذا العمل .

  61. Ahmed Elbasyone

    Ahmed Elbasyone6 أشهر قبل

    بجد روووووووعه انت يا جو كل محتوياتك هادفه

  62. Mate Freek

    Mate Freek2 سنوات قبل

    Bravo Mr Joe show 🥰👍

  63. عادل موسي

    عادل موسيسنوات قبل

    انا بحب جو شو لأنه جرى وصريح

  64. خليل المصري

    خليل المصريسنوات قبل

    الاعلام المصري مصيبة وأنت فضيع ههههه تحية ليك من تونس وربي يفرج علي مصر

  65. جزائرية حرة

    جزائرية حرة2 سنوات قبل

    خخخخخ فصلتني ضحك متابعة من الجزائر استمر 👏👏

  66. fatima elmou

    fatima elmouسنوات قبل

    لكن مشكل الكوبري فعلا عتداى على حقوق السكان المفروض يرفعون دعوة ضد المحافظة دا ظلم

  67. عبدالوهاب مصطفي

    عبدالوهاب مصطفيسنوات قبل

    والله انت راجل مظبوط وانا متبعك😂😂

  68. طلب المقظاد

    طلب المقظاد3 أشهر قبل

    جوشو الله يفتحا عليك انتا انسان رائع

  69. عبدالله ابومحمد

    عبدالله ابومحمدسنوات قبل

    هذا دليل انهم حقا مشغلهم الصراح على قدر الالم وشكرا لك يكفي محبيك من جميع الدول العربيه

  70. Joe Elbtat

    Joe Elbtat2 سنوات قبل

    حلقة حلوة فشخ 😂❤️🌹

  71. kimo ali

    kimo ali6 أشهر قبل

    جاااااااااامد جو شو ربي يحفظك

  72. مدحت عبدالمنعم _ MrMedhatAbdelmoneam

    مدحت عبدالمنعم _ MrMedhatAbdelmoneam2 سنوات قبل

    حلقة مميزة وجميلة جدا

  73. BADREDINE GDM

    BADREDINE GDMسنوات قبل

    برنامج سياسي ساخر رااااائع 😂

  74. Aya Sayd

    Aya Sayd6 أشهر قبل

    صراحه انت تحفة جو @

  75. أم فيصــل المالكـي🦋

    أم فيصــل المالكـي🦋2 سنوات قبل

    متابعتك من السعودية 🇸🇦🇸🇦 من عشاق برنامج جو شوو، عدت مشاهدة الحلقات السابقة ٦٠٠ مرة، ومامليت منها ، مبدع يايوووسف 😂👏👏👏

  76. علاء الديب

    علاء الديب2 سنوات قبل

    شكرا ده من زوقك

  77. Saed Kokhun

    Saed Kokhun2 سنوات قبل

    بارك الله فيك يا يوسف اضحكت كتير

  78. طارق علوان

    طارق علوانسنوات قبل

    افضل برنامج اخوكم من اليمن صنعاء ربنا يخليك يا سيد الناس يا جو شو

  79. Alsadig one

    Alsadig oneسنوات قبل

    جو شو يارااااااااائع 🌹🌹🌹🌹😂😂

  80. اكرم طربوش

    اكرم طربوش2 سنوات قبل

    هههههههههههه ياشيخ راجع بكل قوه حلقه تموت ضحك خاااصه نظرة احمد موسى وقت الدعاء

  81. Rob Van Dam

    Rob Van Dam2 سنوات قبل

    لا خاصة دعاء السيسي 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  82. Khadija Zouraiqi

    Khadija Zouraiqiسنوات قبل

    المزيد من التألق والإبداع ولله مصر ام الدنيا أصبحت للأسف تثير السخرية ووصلت إلى حظيظ الله يحسن حال هذه الأمة

  83. Mohanad Alsayyed

    Mohanad Alsayyed2 سنوات قبل

    رائع يا معلم يوسف

  84. And AHMED

    And AHMEDسنوات قبل

    انا باموت في جو❤️❤️

  85. WAFA QUEEN

    WAFA QUEEN2 سنوات قبل

    حلقة رائعة

  86. غدر الزمن

    غدر الزمن2 سنوات قبل

    ربنا يعين مصر ويولي عليها خيارها ومن يصلح حالها ولا يشمت عليها عدو اخوكم من السودان والتحيه لي جو شو

  87. Amina Elkhair

    Amina Elkhairسنوات قبل

    خالتك ام ولاء من المغرب الله يحفظك يابني ويكثر من امثالك ويحرسك من كل مغرض يارب

  88. jojo gamang hassan

    jojo gamang hassanسنوات قبل

    اصعب يوم في حياتي كلها كنت بتفرج انا وحبيبي الغالي جوزي وبنضحك وفجأة جتله سكته قلبيه ومات وراح وراحت كل حاجه حلوه معاه الصبر من عندك يا رب ادعوله بالرحمه

  89. Jumma Yasir

    Jumma Yasirسنوات قبل

    ههههههههههههههههه بجد ولا بتهظري

  90. احمد👀👀

    احمد👀👀سنوات قبل

    صدق والله حزنت لفقدان حبيب في ظرف كذا و تتابع برنامج شو . الله يرحمه و يرحمنا يا رب

  91. Fatima

    Fatimaسنوات قبل

    الله يرحمه، ويجعل مثواه الجنة، ويصبرك على فراقه

  92. محمد سعيد قنديل

    محمد سعيد قنديل2 سنوات قبل

    أحلي جو شو في الدنيا

  93. Ahmed saad

    Ahmed saadسنوات قبل

    الحلقه دى سمعتها كتير وكل مره بضحك 😂

  94. Adel qaiyah

    Adel qaiyah2 سنوات قبل

    للأمانه اروع حلقه لجو شو 😂😂😂🌹

  95. messy

    messy2 سنوات قبل

    @Mani Oubbiche لا ده احسن حلقة

  96. messy

    messy2 سنوات قبل

    عندك حق

  97. Mani Oubbiche

    Mani Oubbiche2 سنوات قبل

    مش احسن حلقة كاين بزاف خير منها خاصتا الموسم 4

  98. Toka Fathy

    Toka Fathy2 سنوات قبل

    الحلقه حلوه 😂😍😍😍

  99. Houssam Bahri

    Houssam Bahri2 سنوات قبل

    هههههههه يعطيك العافيه الله يتولاك هلكتنا ضحك😂😂😂

  100. jenan hashem

    jenan hashemسنوات قبل

    ضحكت من قلبي والله شو هالمسخره 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  101. moon moon

    moon moon2 سنوات قبل

    والله انت عسل يا جوووو

  102. رزان رزان

    رزان رزان2 سنوات قبل

    كل اوضاع البلدان العربية كارثية لكن في مصر حدث ولا حرج حسبنا الله ونعم الوكيل.

  103. Abdullah Khalid

    Abdullah Khalidسنوات قبل

    بيني و بينك كل الدول العربيه وضعها سيء و مصر ارحم من كتير.. و ع فكره انا مش سيساوي عشان ملقيش صياح بس..

  104. Nour shames Selmame

    Nour shames Selmameسنوات قبل

    الكارثه موجوده في كل الدول العربيه

  105. Rob Van Dam

    Rob Van Dam2 سنوات قبل

    Français Sidi بس يا تعبان عدد الفقراء فوق ال ٣٠مليون ولو انت شايف ان الوضع حلو فيه ٣٠مليون غيرك بيتعذبوا

  106. Rob Van Dam

    Rob Van Dam2 سنوات قبل

    Français Sidi نكتة هههههه 🤣

  107. salma salma

    salma salmaسنوات قبل

    انت اللي دم امك تقيل يا سيد يا علي 😒😒كمل يا استاذ يوسف احنا معاك وف ضهرك❤️❤️❤️❤️❤️😍😍

  108. LAILA BEN AKKI

    LAILA BEN AKKIسنوات قبل

    حلقة راااائعة

  109. loulou Lina

    loulou Linaسنوات قبل

    انت دمك عسل وشهد نقي وصافي ينزل عل القلوب الحزينة من الوضع الكارثي اللي عملينو الصهاينة العرب .صحيح دمك ثقيل بس عل قلوبهم لأنك فضحهم

  110. Soufi Sof

    Soufi Sof2 سنوات قبل

    مبروك لإخواننا المصريين السياحة ستزدهر اهرامات وكبري عجيب

  111. Mena Mo

    Mena Mo2 سنوات قبل

    اقسم بالله اول حلقه تضحكني بالشكل ده استمر يا جووو ربنا يوفقك